Centre for
Commercial Innovation

Het opleidingscentrum voor iedereen die koploper wil worden of blijven in commercie: sales, marketing, business development en innovatie

Wie is het Centre?

15 jaar geleden werd het Centre for Sales Leadership opgericht om sales als vakgebied verder te professionaliseren. Al snel werd intensief de samenwerking gezocht tussen sales, strategie, marketing en innovatie, omdat dit de kans op een succesvolle commerciële strategie sterk vergroot. Zo ontstond het Centre for Commercial Innovation. Het Centre biedt opleidingen, masterclasses en incompany aan op al deze vakgebieden. Daarvoor wordt samengewerkt met gerenommeerde universiteiten, professoren, docenten en professionals uit de praktijk. Binnen veel van de educatie van het Centre wordt aandacht besteed aan winst die te behalen is op het snijvlak tussen verschillende disciplines: bijvoorbeeld aan de groei van digital sales c.q. online marketing. De ambitie van het Centre? Hét meest hoogwaardige opleidingscentrum zijn voor zowel personen als bedrijven, die ‘koploper’ willen worden of blijven in commercie: sales, marketing en innovatie.

Meer over ons

Voor wie is het Centre?

Organisaties en commercieel professionals (sales, marketing, business development, innovatie, etc.) worden geconfronteerd met veel uitdagingen. Klanten, ook in B2B markten, zijn mondig, goed geïnformeerd en veeleisend. Jarenlang succesvolle bedrijven zien hun producten vervallen tot commodities en prijzen staan onder druk. Technologische en ander type innovaties daarentegen bieden legio kansen: hoe die te benutten? Hoe commercie te (her)organiseren als volwassen organisatie? En hoe commercie te professionaliseren als disrupter? Hoe om te gaan met de (terechte?) toename van eisen aan commercie vanuit de eigen interne organisatie? Hoe om te gaan met de verschuivende focus van push (product)verkoop en marketing, naar pull waardecreatie door verkoop van oplossingen en experiences voor klanten? En op welke manier komen we van strategische abstractie, naar concrete actie en implementatie?

Kortom, de commercial executive education van het Centre for Commercial Innovation is voor professionals die:

  • hun organisatie willen helpen verbeteren;
  • willen groeien in kennis en kunde;
  • handvatten kunnen gebruiken voor de next steps;
  • stappen willen maken in hun carriere;
  • het een uitdaging vinden dat de educatie soms pittig is (academisch niveau);
  • willen leren van uitdagingen en oplossingen van collega's in ander sectoren.

Rhett Williams

‘’

Commerce is, in many respects, the single most important function of any modern enterprise. It is where the company touches the customer, where feedback on the 4P’s occurs most accurately, where all revenue starts from - in short, nothing happens until something is sold!

Wat doet het Centre?

Hoogwaardige opleidingen, masterclasses en incompany. Kortom: executive education op het gebied van commercie. Dat is waar het Centre zich in de afgelopen 15 jaar in heeft gespecialiseerd. De kern van alle commercial executive education is telkens weer: we maken de slag van theorie naar de praktijk. Vandaar dat u college krijgt van zowel professoren en professionele docenten als van vertegenwoordigers van best practices in het bedrijfsleven (zoals commercial leaders en CEO's ).

  • Executive opleidingen bestaan uit 5-10 educatiedagen, met een totale doorlooptijd van een half jaar tot een jaar. In samenwerking met enkele gerenommeerde universiteiten zijn zorgvuldig meerdere opleidingen samengesteld.
  • Masterclasses worden aangeboden van ongeveer 1 tot 4 educatiedagen, met een doorlooptijd van minder dan een half jaar. In korte maar krachtige masterclasses worden de essentials van specifieke onderwerpen gedoceerd.
  • Opleidingen en masterclasses worden ook incompany (inhouse) voor uw organisatie georganiseerd. Hierbij leggen we in overleg de nadruk op de voor u meest relevante uitdagingen. Het is dus mogelijk binnen de kaders van onze executive opleidingen en masterclasses accenten te verschuiven. Steeds vaker wordt de vraag gesteld om een maatwerk opleiding samen te stellen, toegespitst op een specifieke organisatie, bestaande uit modules van verschillende van onze opleidingen en masterclasses. Om bijvoorbeeld op die manier samenwerking tussen sales, marketing, communicatie en innovatie te versterken. Of juist als handvat voor managementteams voor het uitdenken van hun commerciële strategie.

Ga naar Executive Education